Saturday, September 20, 2008

insaf

assalamualaikum, lama sgt saya xberblog, maklumlah hidup i mean my cara hidup sudah pon berubah xmcm dulu sgt bnyk masa dan sekarang saya sgt2 menghargai masa yg saya ada, tadi ada seorang makcik dari tailand dtg menjual brg2 thai spt thermose, kuali, periuk, makanan2 thai n etc dtg menjual, bawak brg bnyk dan berat, dia kurus jer dan nampak sgt letih, bulan puasa dia menjual dari rumah ke rumah, me mula2 xnak beli tp sbb kesian sbb dia seorang wanita, bwk brg berat...susah betol dia mencari rezeki di compare with saya yg hnya dok depan pc setiap hari tok menyelesaikan task2 yg diberi :( itu pon saya xberapa happy tok kerja sbb gajinya sgt rendah dan opiser2 di pejabat kerajaan mmg suka menyuruh org2 bawahan buat kerja bukan2, nak phn pon malas nak call sendiri, kita jd pencacai habis, itulah yg saya rasa dengan kerja saya, jika dibandingkan with wanita thai tadi keje dia lagi lah susah, makanya saya rasa saya patotlah bersyukur dengan rezeki yg saya ada buat masa ni, sbb2 saya rasa sedih dengan kerja saya selain drpd opiser2 yg tahtepahapa tu, dulu kerja saya gajinya lumayan berbading dengan sekarang, iniadalah penyebab utama agaknya sbb saya sedih keje di sini hurm sbr je lah :(

0 Your Thoughts:

Post a Comment

<< Home