Wednesday, December 31, 2008

berita dunia

[MAP] Kapal terbang Arab Saudi dan Qatar dengan muatan bantuan-bantuan telah mendarat di Lapangan Terbang 'Arish, Mesir. Sumber menyatakan, kedua kapal terbang tersebut dengan muatan barang-barang bantuan untuk penduduk Palestin di Gaza. Jam 7.20 malam (waktu Mesir)

[MAP] Kataib Izzuddin Al-Qassalam dalam kenyataannya memberi ancaman akan meluaskan lagi serangan roket ke Israel jika Israel bertindak melaksanakan serangan darat ke Gaza. Jelas jurucakap Al-Qassam, tentera Al-Qassam tidak terjejas dengan serangan-serangan Israel malah Al-Qassam berjanji akan membalas serangan Israel dengan serangan roket jarak jauh.

[MAP] Menurut sumber, semenjak pagi tadi pejuang-pejuang Palestin berterusan melancarkan serangan roket ke Israel. Dinyatakan sehingga jam 7.15 malam sebanyak 20 serangan roket telah dilancarkan ke Israel. Kataib Izzuddin Al-Qassam(sayap tentera HAMAS) dengan 2 serangan roketnya jenis grad telah mengancam penduduk Israel di Selatan Israel(Wilayah Naqab). Salah satu dari serangan roket itu jatuh ke sebuah bangunan.

From Map: [MAP] Israel melakukan empat serangan udara ke Gaza. Antara bangunan yang dibom adalah bangunan kementerian dalam Negeri, keamanan, bangunan keamanan kebangsaan. Menurut sumber, 4 serangan tersebut di tempat yang berbeza. Jam 9.05 malam (waktu Mesir)

0 Your Thoughts:

Post a Comment

<< Home